Postoje ljetne, zimske i cjelogodišnje gume. Saznajte više o njima…
Ljetne gume Tržište je danas vrlo dobro opskrbljeno kvalitetnim gumama ali i onim lošima, posebice iz Kine.
Uz klasična svojstva, na suhoj podlozi, bitna osobina ljetne gume je i ponašanje na mokroj, skliskoj podlozi. Ukoliko vam je najvažnije da je automobil siguran tijekom kiše, birajte ljetne gume s najboljim test ocjenama na mokroj podlozi.
Ljetne su gume napravljene od mekše smjese u odnosu na zimske što im jamči bolja svojstva pri temperaturama iznad 7 stupnjeva. Padne li temperatura (ispod 7 stupnjeva), smjesa ljetne gume će se stvrdnuti, što se neće dogoditi sa zimskom.
Kada mijenjati gume novima? U principu, nakon što više „ne drže“, ili nakon što dubina profila postane manja od 2,5-3 mm, odnosno ako su gume starije od 3-4 godine. Gume starije od 8 godina obavezno zamijeniti.
Koje gume odabrati? Neovisno o tipu gume (ljetna, zimska, cjelogodišnja) valja se osloniti na testove guma koji su danas na visokom nivou, neovisni te toliko utjecajni da u većini slučajeva i određuju tržišni uspjeh pojedine gume.
Savjet: dobra guma dolazi od renomiranog proizvođača i uglavnom je skuplja od konkurencije.
Zimske gume U odnosu na ljetnu zimska je guma napravljena od drugačije gumene smjese te je otpornija na promjenu temperature, odnosno na hladnoću. Padne li temperatura (ispod 7 stupnjeva), smjesa zimske gume se neće stvrdnuti kao što će se to dogoditi s ljetnom. Samim time, zimska guma bolje „drži cestu“. Uz to, posjeduje i posebne lamele na gaznoj površini, za bolju apsorpciju snijega i leda.
Zimske gume na vanjskom rubu nose oznaku M+S (Mud & Snow; blato i snijeg) ili imaju istaknut simbol snježne pahuljice. Profil (dubina utora ili kanala na gaznoj površini) ne smije biti manji od 1,6 mm. Preporučljivo: 4 mm. Također, preporuča se i povećati tlak u zimskim gumama, u odnosu na ljetne za 0,2 bara, što pospješuje svojstva gume, kao i mijenjati zimske gume novima nakon tri odvožene sezone. Zimske gume trebaju biti istih dimenzija kao i ljetne (prema podacima u prometnoj dozvoli).
Savjet: montirati sve 4 zimske gume istog tipa (proizvođač + model), a ne samo na pogonske kotače.
Cjelogodišnje gume
Adekvatna za korištenje tijekom ljeta i zime, no tek uvjetno adekvatna jer je riječ o gumama koje pokušavaju biti dobre i ljeti i zimi ali, u praksi, pružaju tek prosječne (u većini slučajeva i ispodprosječne) osobine u različitim vremenskim uvjetima.
Primjerice, lošiji zaustavni put i na suhoj i na mokroj podlozi kao i na snijegu, lošije držanje ceste...U principu nisu preporučljive, osim za vozače koji voze vrlo oprezno, uglavnom po gradu.
Ljetne gume Tržište je danas vrlo dobro opskrbljeno kvalitetnim gumama ali i onim lošima, posebice iz Kine.
Uz klasična svojstva, na suhoj podlozi, bitna osobina ljetne gume je i ponašanje na mokroj, skliskoj podlozi. Ukoliko vam je najvažnije da je automobil siguran tijekom kiše, birajte ljetne gume s najboljim test ocjenama na mokroj podlozi.
Ljetne su gume napravljene od mekše smjese u odnosu na zimske što im jamči bolja svojstva pri temperaturama iznad 7 stupnjeva. Padne li temperatura (ispod 7 stupnjeva), smjesa ljetne gume će se stvrdnuti, što se neće dogoditi sa zimskom.
Kada mijenjati gume novima? U principu, nakon što više „ne drže“, ili nakon što dubina profila postane manja od 2,5-3 mm, odnosno ako su gume starije od 3-4 godine. Gume starije od 8 godina obavezno zamijeniti.
Koje gume odabrati? Neovisno o tipu gume (ljetna, zimska, cjelogodišnja) valja se osloniti na testove guma koji su danas na visokom nivou, neovisni te toliko utjecajni da u većini slučajeva i određuju tržišni uspjeh pojedine gume.
Savjet: dobra guma dolazi od renomiranog proizvođača i uglavnom je skuplja od konkurencije.
Zimske gume U odnosu na ljetnu zimska je guma napravljena od drugačije gumene smjese te je otpornija na promjenu temperature, odnosno na hladnoću. Padne li temperatura (ispod 7 stupnjeva), smjesa zimske gume se neće stvrdnuti kao što će se to dogoditi s ljetnom. Samim time, zimska guma bolje „drži cestu“. Uz to, posjeduje i posebne lamele na gaznoj površini, za bolju apsorpciju snijega i leda.
Zimske gume na vanjskom rubu nose oznaku M+S (Mud & Snow; blato i snijeg) ili imaju istaknut simbol snježne pahuljice. Profil (dubina utora ili kanala na gaznoj površini) ne smije biti manji od 1,6 mm. Preporučljivo: 4 mm. Također, preporuča se i povećati tlak u zimskim gumama, u odnosu na ljetne za 0,2 bara, što pospješuje svojstva gume, kao i mijenjati zimske gume novima nakon tri odvožene sezone. Zimske gume trebaju biti istih dimenzija kao i ljetne (prema podacima u prometnoj dozvoli).
Savjet: montirati sve 4 zimske gume istog tipa (proizvođač + model), a ne samo na pogonske kotače.
Cjelogodišnje gume
Adekvatna za korištenje tijekom ljeta i zime, no tek uvjetno adekvatna jer je riječ o gumama koje pokušavaju biti dobre i ljeti i zimi ali, u praksi, pružaju tek prosječne (u većini slučajeva i ispodprosječne) osobine u različitim vremenskim uvjetima.
Primjerice, lošiji zaustavni put i na suhoj i na mokroj podlozi kao i na snijegu, lošije držanje ceste...U principu nisu preporučljive, osim za vozače koji voze vrlo oprezno, uglavnom po gradu.
Nema komentara:
Objavi komentar