Što sve morate znati o gumama


Ovisno o godišnjem dobu, geografskoj lokaciji i klimi koja vlada u određenom području koriste se i različite vrste automobilskih guma.

Ovisno o godišnjem dobu, geografskoj lokaciji i klimi koja vlada u određenom području koriste se i različite vrste automobilskih guma. Tako postoje ljetne gume, zimske gume te cjelogodišnje gume. Gume su izrađene iz nekoliko slojeva i dijelova, a postoje gume koje imaju zračnicu i one bez zračnice. Ove posljednje, bez zračnice, upotrebljavaju se na automobilima.

Ljetno-zimske gumeVjerojatno vas zanima što znači M+S, radi li se o ljetno-zimskoj gumi? Gume se razlikuju prema sastavu i obliku gazne površine, a te dvije karakteristike do izražaja dolaze ovisno o temperaturi okoline i površini preko koje guma prelazi (voda, snijeg…). Zbog toga se gume različito ponašaju pri niskim i pri visokim temperaturama. Zbog toga se ljetne gume koriste baš ljeti, jer su namijenjene za vožnju iznad 7 stupnjeva. Zimske su pak namijenjene za vožnju ispod 7 stupnjeva i one su mekše te bolje reagiraju na niske temperature. Samim tim, te gume bolje drže vozilo na cesti. Ukoliko se zimske gume koriste i pri visokim temperaturama, tada zbog njihovog sastava dolazi do ubrzane potrošnje. Jako je bitno i prianjanje gume po površini, a za to je najviše zaslužna širina gume, odnosno oblik površine gume koji se također različito finalizira - ovisno da li je guma namijenjena za kišu, snijeg. Naravno da bi najidealnije bilo kada bi se cijela površina gume prijanjala na cestu, tada bi guma trebala biti potpuno glatka. Međutim, što s vodom koja se nalazi ispod gume? Nju je potrebno odvoditi tijekom vožnje izvan gazne površine, putem kanala i šara, kako ne bi došlo do aquaplaninga. Odnosno, kako guma ne bi izgubila kontakt s cestom i kako ne bi klizila po površini vode. Stoga bi se potpuno glatka guma mogla koristiti samo po potpuno suhim cestama (sjetite se primjera bolida u Formuli 1).

M+SNa gumama se mogu pronaći o oznake M+S (Mud + Snow, odnosno blato i snijeg). Iako mnogi misle kako ova dva slova označavaju cjelogodišnju gumu, znači gumu koja se može koristiti i ljeti i zimi, M+S može značiti kako je riječ i o zimskoj, ali i o cjelogodišnjoj gumi, a potrebno je obratiti pozornost na oznaku pahuljice, koja se nalazi pored ova dva slova. Znači, zimska guma mora imati pahuljicu pored M+S.

Profil gumaVjerojatno ste čuli za izraz niskoprofilna guma. U praksi, radi se o gumi koja je niža u odnosu na visokoprofilne gume, jednostavno rečeno. Ukoliko se pogledaju oznake visine gume, niskoprofilne gume su sve one gume koje imaju oznaku visine manju od 60. Niskoprofilne gume imaju ojačane bokove, zbog toga što su niže nego visokoprofilne, kako bi bočni oslonac dao što bolji feedback pri naginjanju vozila kroz zavoje, na primjer. Niskoprofilne gume su i manje udobne nego visokoprofilne, a to je upravo iz razloga što im je bok tvrđi

Nema komentara:

Objavi komentar